Monday 16 January 2012

[SHARING] Bacaan antara dua sujud

Bacaan yang tak pernah kita sedar keberkatannya

Kita selalu membaca ayat ini dalam solat setiap hari melebihi 10 kali sehari tetapi adakah kita tahu dan mengamati maksud kepada bacaan tersebut. Maksud bacaan antara dua sujud cukup cantik, maksudnya sahaja meliputi doa-doa yang selalu kita pinta kepada Allah SWT. 
So bermula hari ini bersama-sama lah kita mengetahui maksud bacaan dalam solat supaya solat kita lebih efektif dan kusyuk. Kita mulakan dengan memahami bacaan duduk antara dua sujud ini,kerana bacaannya yang simple dengan maksud yang cukup cantik.

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku) 
Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
Warfa'nii (angkatlah darjatku)
Warzuqnii (berilah aku rezeki)
Wahdinii (berilah aku petunjuk)
Wa'Aafinii (sihatkan aku)
Wa'fuannii (maafkan aku)

Sekian, 
Hindari maksiat improvekan amalan 

No comments:

Post a Comment