Saturday 16 April 2011

Salam

As'salamualikum....

Syukur ke hadrah ilahi kerana dengan izinNYA dapat lg kita menghirup udara segar dgn nikmat nafas nyawa yg sangt besar dimana kita berharap kita sudah bersedia dari segi amalan dunia akhirat apabila nikmat ini di tarik blik oleh Allah SWT suatu hari nnt.

Sedarkah kita yg mana dunia skrg smakin tua dan semakin menuju ke hari kiamat. Satu persatu amaran yg di hantar oleh Allah SWT supaya kita sedar dan sentiasa berwaspada dengn amalan supaya kita tidak tergolong dlm golongan org2 yg rugi apabila berada di akhirat nnt.

Untuk menjadi seorang yg bertaqwa bukanlah sesuatu yg mudah lebih2 lg apabila berada dlm keadaan sekeliling yg agak mencabar. akn tetapi kita sebgai umat Rasulullah SAW dan hambaNYA perlu sekeras-kerasnya berusaha supaya kejahilan org lain tidak menjadi kegagalan kepada kita nant.

Saya bukan seorang yg sempurna, sy seorang hamba yg bnyk melakukan maksiat kepadaNYA..kadang-kdang sy berasa malu dengan kelakuan dan perbuatan sy kerana Allah SWT masih lagi mmberi pluang kpd sy untuk berubah dan menjadi insan yg lebih baik dari sebelumnya.

Oleh itu marilah kita bersama-sama cuba untuk bergerak selangkah kehadapan dalam menjadi umat yg terbilang di dunia dan semestinya di akhirat. Mari lah kita cuba bersama-sama menjadikan islam ini sebagai satu cara hidup yg terbaik yg penah kita amalkan...Insya'Allah.

No comments:

Post a Comment