Saturday 16 April 2011

Tenangkan diri Anda..

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي . وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي . يَفْقَهُوا قَوْلِي

Maksudnya : "Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku, dadaku; "Dan mudahkanlah bagiku, tugasku; "Dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, "Supaya mereka faham perkataanku"

(Taha : 25,26,27)

===================================================================

Salam smua..

Masih ingt tak lg dengan doa di atas??..

Suatu ketika dlu semasa di alam persekolahn doa di atas slalu kita baca, sebelum memulakan sesi pembelajaran kita akn slalu baca doa penerang hati dengan harapan pembelajarn tersebut di berkati oleh Allah SWT dan senang untuk kita mendapat ilmu yg di ajar oleh guru-guru.

Akan tetapi setelah kita masuk alam universiti atau pun kareer kita sudah lupa akn doa tersebut. Kita lpe segala-gala amaln doa yg mne dpt memberkati kita setiap hari. Sbb itulah kita akan merasa hati tak tenang,susah untuk belajar, bekerja dalam keadaan tertekan dan segala punca masalh akan kita hadapi..

Oleh itu kembalilah kita kepada amalan sbelumnya dimana sebelum melakukan sesuatu mulakanlah dgn bacaan doa supaya setiap bnde yg kita lakukan mendapat keberkatan dari Allah SWT.

Ianya cukup mudah, hanya mengambil masa tak sampai pun 2minit. Ayuh sama-sama kita mencari keredhaan Allah dlm setiap amalan perbuatan yg kita lakukan..InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment