Sunday 18 September 2011

Lagu pertama

Lagu pertama yg aku nyanyikan di depan orang ramai adalah Iman Mutiara nyanyian Raihan. Ketika itu aku darjah enam. Selepas itulah maybe aku semakin suka dengan lagu-lagu nasyid dan ianya menjadi sebati dengan jiwa aku hingga ke hari ini...

Apakah lagu pertama korang ???

Di bawah ini aku sertakan lirik lagu pertama aku..lau korang nk dgr lagunya,download la sndiri kt internet ya,nak dgr aku nyayikan pun boleh tp kena request dulu la ya..haha

Iman adalah mutiara
Di dalam hati manusia
Yang menyakini Allah
Maha Esa Maha Kuasa

Tanpamu iman bagaimanalah
Merasa diri hamba padaNya
Tanpamu iman bagimanalah
Menjadi hamba Allah yang bertaqwa

Iman tak dapat diwarisi
Dari seorang ayah yang bertaqwa
Ia tak dapat dijual beli
Ia tiada di tepian pantai

Walau apapun caranya jua
Engkau mendaki gunung yang tinggi
Engkau merentas lautan api
Namun tak dapat jua dimiliki
Jika tidak kembali pada Allah

p/s : Bermakna kan liriknya..cuba hayati betul-betul kita akan rasa insaf sekejap.

No comments:

Post a Comment