Tuesday 27 December 2011

[KHAS] Say NO to SEX !!

Diceritakan oleh seorang teman kepada seorang teman dan di sampaikan kepada penulis dengan harapan dapat memberi sedikit ikhtibar dan pengajaran yang berguna di masa hadapan. Ada seorang sahabat di mana perwatakan yang agak menarik dan mempunyai akhlak yang agak baik. Sesiapa yang melihatnya pasti merasakan die seorang lelaki yang baik. Akan tetapi di sebalik perwatakan ini tersembunyi satu watak jahat yang mana susah untuk di control. Watak ini ialah suka melakukan zina.


Pertama kali melakukannya dulu bersama teman wanitanya.Maka bermulalah watak jahat ini mendampingnya apabila boleh di katakan selalu melakukan sex bersama teman wanitanya. Selepas setahun melakukannya, die mula merasakan kesalahan melakukannya dan meminta untuk berpisah kerana mahu mengelakkan perkara sebegini berterusan.


Selepas perpisahannya itu barulah die tahu sifat jahat ini sudah melangkaui jauh untuk di control, perasaannya untuk melakukan sex sentiasa berada di hadapan setiap kali melihat perempuan-perempuan yg seksi. Maka bermulalah pencarianya lebih kepada one night stand. Laman sosial die jadikan tempat mencari teman untuk melepaskan nafsu. 


Semua die sapu janji menepati ciri-ciri wanita yg die inginkan..bujang,janda,kawin,..semuanya die ambil janji dapat melepaskan nafsunya. Die juga menyatakan bahawa di malaysia ini terdapat ramai perempuan yg tidak setia dengan pasangan mereka, lagi-lagi yang sudah berkahwin.. KL ini menjadikan hidup masyarakat menjadi seperti KHell. Perempuan sekarang terlalu senang untuk melakukan sex. Main perasaan sedikit tubuh badan hasilnya.


Die masih belum puas, die inginkan lagi....Suatu petang die ada date dengan seorang perempuan yg bru di kenalinya. Sebelum pergi berjumpa perempuan itu tiba-tiba terdetik difikirannya...."sampai bila aku nk melakukan ziana, dosa yg sangat besar....bolehkah aku berhenti suatu hari nanti..sempatkah aku insaf dan bertaubat.."..die terhenti seketika dan membatalkan niatnya untuk berjumpa perempuan itu kerana imbasan akalnya yg masih waras walaupun sekejap  akan tetapi dapat menghalangnya dari melakukan perkara keji tersebut.


Sekarang die cuba untuk mengawal nafsunya dan mengelak untuk melihat perempuan-perempuan yg seksi yang boleh menaikkan nafsu syawat..


Kita berharap supaya sahabat kita dapat melakukannya..dan menjauhkan zina buat selama-lamanya..InsyaAllah..sama-samalah kita berdoa.





Kepada kawan-kawan jangan cuba untuk TRY ataupun CUBA zina ini kerana ia akan memudaratkan diri anda suatu hari nanti..ianya seperti dadah nafsu yg mmg sukar untuk di STOP.


Saya disini sekadar berkongsi pengalaman sahabat kita yg terpesong jauh akan tetapi sempat untuk mencari cahaya walaupun sedikit dalam hidupnya. Hindarilah zina kerana ianya memakan diri anda. sekian.

No comments:

Post a Comment